FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla saat lisätietoa eläkeikäisten liikunnasta sähköpostiisi.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä

Taustaa

Eläkeikäisten ohjatuista tunneista vastaa urheiluseura Tapanilan Erä. Valittavanasi on kertamaksu- ja kausiluonteisia kursseja.

Lisätietoa lajeista, hinnoista, ilmoittautumisesta ym. saat urheiluseuran numerosta 029 193 4200 tai nettisivuilta

Kaikki liikuntahetket järjestetään Tapanilan Urheilukeskuksen Studiossa tai liikuntasaleissa 1-4 (Erätie 3, 00730 Helsinki).


Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Sisäänkäynnit
Liikuntasali 1
Liikuntasali 2
Liikuntasali 3
Liikuntasali 4
Studio

Tuntien sisältökuvaukset

Urheiluseura Tapanilan Erän harrasteliikuntatarjonnan löydät täältä. Niistä saat lisätietoa numerosta 029 1934 200.


Asahi

Terveysliikuntajärjestelmä, jossa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliiikunnan parhaat perinteet. Liikkeissä koko keho avataan systemaattisesti niskoista nilkkoihin. Asahissa tehtävät liikkeet ovat yksinkertaisia, rauhallisia ja pehmeitä ja ne tehdään hengityksen tahdissa. Asahi-terveysliikunta on tarkoitettu ennaltaehkäiseväksi sekä jo syntyneitä ongelmia hoitavaksi.

Astangajooga

Astangajooga on dynaaminen joogamuoto, joka eroaa muista joogalajeista sillä että se keskittyy samanlaisena toistuvien liikesarjojen suorittamiseen hengityksen tahdissa. Liikesarjojen lisäksi tärkeitä ovat siis hengitysharjoitukset. Astangajooga kehittää joustavuutta, joka mahdollistaa yhä vaativampien liikkeiden harjoittamisen. Keho venyy ja voimistuu.

Hyvän olon tunti (venyttely/ chiball)

Kehonhuoltotunti, joka sopii kaikille. Tunnit vuorottelevat venyttelyn ja chiball-tuntien kesken. Venyttelytunneilla pieni alkuverryttely, jonka jälkeen siirrytään venyttelyyn. Venyttelyissä käydään koko keho läpi huolellisesti ja poistetaan lihaskireyksiä. Chiball-tunti etenee samalla tavalla, mutta liikkeitä on tehostamassa chiball-aromaterapiapallo. Tunti sopii kaikille!

Pilates

Pilates on kehonhallintaa, jonka avulla lisätään voimaa ja kestävyyttä vartaloon. Pilates keskittyy keskivartalon hallintaan ja kehon syvien lihasten vahvistamiseen.

Tanssilliset tunnit

Bailatino

Tanssin ystäville rentoa ja vauhdikasta tanssia lattarirytmein. Tämä tunti ei vaadi aikaisempaa tanssikokemusta. Tunneilla tulevat tutuiksi mm. salsa, samba, merenque. Tällä tunnilla askeleet muuttuvat tanssiksi!

Lihaskuntoa ja kestävyyttä

Kiertoharjoittelu (kuntopiiri)

Kiertoharjoittelutunti on ohjattua kuntosaliharjoittelua. Tässä harjoittelumuodossa yhdistyvät sekä lihaskunto että aerobinen harjoittelu. Tunti alkaa yhteisellä alkuverryttelyllä, jossa lämmitellään keho liikkeelle. Jokaisessa laitteessa/ suorituspaikassa harjoitellaan noin minuutin ajan, jonka jälkeen kaikki vaihtavat samanaikaisesti seuraavaan harjoituspaikkaan/ laitteeseen. 

Kokonaisvaltainen harjoitus, jossa jokainen voi liikkua oman kunnon mukaan. Tunti päättyy ohjattuun loppuvenyttelyyn. Tämä harjoitusmuoto on saanut paljon kiitosta viime vuonna eläkeikäisten keskuudessa. Yleinen huomio on ollut, että kunto on kasvanut roimasti perinteiseen kuntosaliharjoitteluun verrattuna. Tervetuloa mukaan.

Kuntojumppa

Tämä jumppa tarjoaa voimistelun ystäville mukavaa ja monipuolista liikuntaa. Jumpassa on paljon vaikutteita voimistelun puolelta. Alkuverryttely/ aerobinen osuus kestää noin 30 minuuttia, erilaisten askelten tahdittamana. Lihaskunto-osuudessa käydään monipuolisesti läpi kaikki eri lihasryhmät. Joskus lihaskuntoa voidaan tehostaa pienillä painoilla, kuminauhoilla tai kepeillä. Tunti päättyy rauhallisiin venytyksiin.

Teemajumppa

Tunti sopii naisille ja miehille. Tämä on monipuolinen tuntikokonaisuus, jossa on jokaiselle jotakin. Tunneilla keskitytään lihasvoiman kehittämiseen painoja apuna käyttäen. Painot jokainen voi valita oman kunnon mukaan tai vaikka aluksi tehdä liikkeet ilman painoja. Tasapainoharjoittelu on mukana jokaisella tunnilla! Hyvä apuväline on jättipallo, joka tulee tutuksi tuntien aikana.

Tunnit ovat monipuolisia ja välineitä käytetään paljon: mm. voimatankoja, käsipainoja, jättipalloja, keppejä, kuminauhoja ja step-lautoja. Tunneilla teemana myös bailatinofitness, jossa yhdistyvät tanssi ja lihaskunto. Hyvin kokonaisvaltainen tunti, jossa lihasvoima kasvaa ja tasapaino kehittyy!

Voimatreeni

Voimatreeni sopii naisille ja miehille. Tunnilla keskitytään lihasten vahvistamiseen. Tunti sisältää lyhyen ja yksinkertaisen alkulämmittelyn, joka ei sisällä askelsarjoja. Tämän jälkeen siirrytään lihaskunto-osuuteen, jossa käytetään kahvakuulia, voimatankoja ja levypainotankoja. Tunti päätetään venyttelyyn.