FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista sähköpostiisi.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä

Lajista on lisää kuvia FB-sivulla.

Katso yllä olevasta bannerista panoramanäkymä liikuntasaliin.


Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Sisäänkäynnit


Taustaa

Teemajumppa sopii naisille ja miehille. Tämä on monipuolinen tuntikokonaisuus, josta jokaiselle jotakin. Tunneilla keskitytään lihasvoiman kehittämiseen painoja apuna käyttäen. Painot jokainen voi valita oman kunnon mukaan tai vaikka aluksi tehdä liikkeet ilman painoja. Tasapainoharjoittelu on mukana jokaisella tunnilla!

Hyvä apuväline on jättipallo, joka tulee tutuksi tuntien aikana. Tunnit ovat monipuolisia, välineitä käytetään paljon mm. voimatankoja, käsipainoja, jättipalloja, keppejä, kuminauhoja ja step-lautoja. 

Tunneilla teemana myös bailatinofitness, jossa yhdistyvät tanssi ja lihaskunto. Hyvin kokonaisvaltainen tunti, jossa lihasvoima kasvaa ja tasapaino kehittyy!

Teemajumppatuntien ohjauksesta vastaa urheiluseura Tapanilan Erä. Lisätietoa lajista, hinnoista, ilmoittautumisesta ym. saat numerosta 029 193 4200 tai urheiluseuran nettisivuiltaTunnit järjestetään Tapanilan Urheilukeskuksen Liikuntasali 1:ssä.

Harrastajaprofiili/ Kaisa Mattila

1. Nimi, ikä, laji
Kaisa Mattila, 66 v, eläkeläisten teemajumppa

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Tässä teemajumpassa olen käynyt 3 vuotta, mutta urheiluseura Tapanilan Erän jumpissa yleensä lähes 30 vuotta.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Olen muuttanut Hakaniemeen, joten matkasta johtuen käyn Erän jumpissa vain kerran viikossa.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Olen hyötyliikunnan kannattaja eli kävelen ja pyöräilen mahdollisuuksien mukaan. Polttopuiden hakkuu on lempiharrastukseni. Varsinaisia urheiluharrastuksia on kesällä golf ja talvella hiihto, laskettelu ja luistelu.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/urheilussa yleensä?
Golfissa olen jonkin verran kilpaillut ja vähän menestynytkin, mutta parhaana saavutuksena pidän kuitenkin liikunnan tuomaa iloa, kuntoa ja hyvää mieltä.

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita, joita varten treenaat?
Tärkein tavoite on kunnon ylläpito ja parantaminen. Tässä iässä on pakko ajatella tulevaisuutta ja pärjäämistä, ja parempaa keinoa kuin liikunta ja kunnon ylläpito tuskin on.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Ehdottomasti innostavat, kannustavat ja vaativatkin ohjaajat. Ohjelma vaihtuu kahden kerran jälkeen joten olemme kokeilleet eri välineitä ja lajeja monipuolisesti. Kukin saa osallistua kuntonsa ja taitojensa mukaan.
Ja aivoakin voi virkistää kun yrittää kääntyä oikeaan suuntaan ja pysyy tahdissa mukana.

8. Millaisille henkilöille harrastamasi laji sopii?
Sopii hyvin kaikille, jotka ovat edes vähän harrastaneet liikuntaa.
Tahti on välillä melko reipas, mutta kaiken voi sopeuttaa omien taitojen ja kunnon mukaan.

9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta?
Kuten liikunnassa yleensäkin tärkein askel on aloittaminen ja sitten se säännöllinen osallistuminen.