FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista ja/ tai tarjouspyynnön yritysryhmän virepäivän asahitunnista.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä

Lajista on lisää kuvia FB-sivulla.

Katso yllä olevasta bannerista panoramanäkymä liikuntasaliin.


Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Sisäänkäynnit
Asahi Health
Wikipedia


Taustaa

Asahi Health® on uusi terveysliikuntamenetelmä, jonka ovat kehittäneet tutkija Timo Klemola, lääkäri Yrjö Mähönen, valmentaja Ilpo Jalamo ja toimitusjohtaja ja valmentaja Keijo Mikkonen.

Asahi on monitasoinen terveysliikuntajärjestelmä, jossa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Liikkeissä koko keho avataan systemaattisesti niskasta nilkkoihin. Liikkeet ovat pehmeitä ja ne tehdään hengityksen kannattelemana.

Asahi on fysioterapian kaltainen liikuntamuoto, jossa on myös liikunnallisia elementtejä. Liikkeet on suunniteltu tarkoituksella yksinkertaisiksi, jotta jokainen voisi alkaa harjoittaa niitä heti. Asahiin ei ole osallistumiskynnystä.

Asahitunneista vastaa urheiluseura Tapanilan Erä. Lisätietoa lajista, hinnoista, ilmoittautumisesta ym. saat numerosta 029 193 4200 tai urheiluseuran nettisivuiltaTunnit järjestetään Tapanilan Urheilukeskuksen Liikuntasali 4:ssä.

Harrastajaprofiili/ Tuula Väisänen

1. Nimi, ikä, laji
Tuula Väisänen, 55 v, asahi.

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Noin puolitoista vuotta.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Kerran viikossa.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Käyn Tapanilan Urheilukeskuksessa erilaisissa jumpissa kuten kiinteytyksessä, niska-hartiajumpassa, zumbassa. Lisäksi kesällä harjoittelen golfia.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Asahi ei ole kilpaurheilulaji, joten paras saavutukseni on tunnin jälkeen oleva hyvä ja rauhallinen olo sekä siihen liittyvä hyvä yöuni. Saavutukseksi voi laskea myös sen, että hierojakäynnit vähenevät, kun kerran viikossa säännöllisesti harrastaa "ohjattua fysioterapiaa".

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat?
Asahilla haen itselleni hyvää oloa ja nautintoa, lihasjännitysten vähenemistä, tasapainon parempaa hallintaa ja rentoutumista.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Harjoitteet kohdennetaan juuri niihin kropan osa-alueisiin, joiden kanssa usein on ongelmia: niska, selkä, hartiat. Myös tasapainoharjoiteita pidän tärkeänä iän karttuessa. Tunnilla vallitsee ihana rauha ja voi keskittyä vain itseensä.

8. Millaiselle henkilölle harrastamasi laji sopii?
Asahi sopii kaikille. Ikä- tai kuntorajoituksia ei ole. Se sopii myös palauttavaksi lajiksi esim. jonkun toisen lajin rankan treenin jälkeen.

9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta?
Mitään erityisiä varustushankintoja ei tarvita. Pälle mukavat housut ja paita, jalkaan sisäpelitossut, sukat tai paljaat jalat. Harrastajalta vaaditan keskittymistä ja rauhallisuutta, sarjat tehdään hitaasti. Omasta kokemuksestani voisin sanoa, että muutamia kertoja piti käydä tunnilla, ennen kuin lajiin pääsin sisään. Sen jälkeen siihen jäikin koukkuun.