FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla saat lisätietoa sähköpostiisi ohjatuista jumpista.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä

Taustaa

Ohjatuista jumpista vastaa urheiluseura Tapanilan Erä. Valittavanasi on kertamaksu- ja kausiluonteisia kursseja.

Lisätietoa lajeista, hinnoista, ilmoittautumisesta ym. saat numerosta 029 193 4200 tai urheiluseuran nettisivuilta

Kaikki liikuntahetket järjestetään Tapanilan Urheilukeskuksen liikuntatiloissa (Erätie 3, 00730 Helsinki).

Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Liikuntasali 1
Liikuntasali 2
Liikuntasali 3
Studio

Jumppien sisältökuvaukset

Urheiluseura Tapanilan Erän harrasteliikuntatarjonnan löydät täältä. Niistä saat lisätietoa numerosta 029 1934 200.


Ball&body

Keskikeho kuntoon – monipuolista lihaskuntoharjoittelua jättipallolla. Tunti alkaa lyhyellä lämmittelyllä 5-15 min. Tunti jatkuu monipuolisella lihaskuntoharjoittelulla, jossa varsinkin keskivartalon lihakset saavat lukuisia toistoja. Pallo välineenä lisää myös koordinaatiota ja tasapainoa! Tunti päättyy rauhallisiin venytyksiin.

Body

Tunti alkaa reippaalla ja lyhyellä alkulämmittelyllä noin 15- 20 min, jonka jälkeen siirrytään monipuoliseen lihaskunto-osuuteen. Lihaskuntoa vahvistetaan käsipainojen, voimatankojen ja nilkkapainojen avulla.

Core

Coressa treenataan kehon tukilihaksia, "korsettia" joka pitää kehon koossa ja sisäelimet suojassa. Käytännössä vatsalihakset, syvät lihakset ja selkälihakset ovat  treenattavat lihakset.

Functional training

Functional training on toiminnallista lihaskuntoharjoittelua. Sen keskeinen periaate on, että yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihaksia. Toiminnalliset liikkeet aktivoivat pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Harjoitteet kehittävät lihaskunnon lisäksi kehonhallintaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Tunnilla käytetään välineitä vaihtelevasti jumppapallosta erilaisiin painoihin.

HIIT

Kovatehoinen- ja tempoinen intervallitunti, jossa 15-30 sekunnin työ- ja lepojaksot vuorottelevat. HIIT-treeni on oman kehon painolla tehtävä treeni, jossa sykkeet pysyvät korkealla koko tunnin ajan. HIIT kohottaa kuntoa ja polttaa kaloreita tehokkaasti. Treenin ideana on saada aikaan ns. jälkipolttotila, jossa elimistö poltaa energiaa vielä pitkään teenin jälkeen. Puolen tunnin HIIT-treeni vastaa tunnin aerobista treeniä. HIIT johdetaan sanoista High Intensity Interval Training.

Kiinteytys/ kevennetty kiinteytys

Kiinteytys on helppoa ja tehokasta perusjumppaa kaikille. Lämmittelyn aerobinen osuus kestää noin 30 min. Lihaskuntoa vahvistetaan oman kehon painolla ja vaihtelua tuntiin tuovat kuminauhat ja kepit. Tunti päätetään palauttaviin venytyksiin.

Kotiäitien jumppa/ teemajumppa

Tämä tunti on tarkoitettu kotiäideille, vuorotyöläisille tai sinulle, joka haluat jumpata aamupäivisin. Tunnin nimi mahdollistaa sen, että voit ottaa myös lapset mukaan jumppaan. Jumppa pidetään tatamilla, jossa tilaa riittää. Lapset ovat toisella puolella salia ja pienimmät vauvat nukkuvat äidin vieressä tai ulkona vaunuissa äidin jumpatessa. Tämä on tehokasta jumppaa, jossa lapset touhuavat omiaan aikuisten jumpatessa. Tunnille voi tulla myös ilman lapsia. Jumppa on monipuolista kiinteytysjumppaa, kahvakuulaa tai teemajumppaa. Teemat vaihtuvat kuukausittain. Näet teemat jumppaohjelmasta.

Kiertoharjoittelu

Pace on ohjattu kiertoharjoittelutunti hydraulisen vastuksen laitteilla. Tässä harjoittelumuodossa yhdistyvät sekä aerobinen että lihaskuntoharjoittelu. Jokaisessa laitteessa/suorituspaikassa harjoitellaan noin 30-45 sek., jonka jälkeen kaikki vaihtavat samanaikaisesti seuraavaan laitteeseen/ suorituspaikkaan. Tämä on hyvä vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle tai perinteiselle circuit-trainingille. Kokonaisvaltainen ja tehokas treenimuoto, joka sopii kaikille. Tämä on ryhmäliikuntaa, jossa itse määräät harjoittelutahdin.

Myride

Myride®Plus on monipuolinen intervallitunti, jossa poljetaan vaihtelevasti eri sykealueilla. Tunti sopii sekä aloittelijoille että kokeneille polkijoille. Ohjaaja rakentaa tunnin monipuolisesti eri maastoihin ja vaihtelevasti eri sykealueille. Sisäpyöräilyssä polkija kuitenkin itse säätää vastusta (rasitusta) ja polkemisnopeutta oman kunnon mukaan. Tunnin kesto 50 min. Ohjaaja kannustaa sinut liikkeelle ja sinä vastaat haasteisiin oman kunnon mukaan. Myride ®Plus tunneille mukaan juomapullo, hikipyyhe ja sisäjalkineet!

Pump

Alkulämmittely 5 min. Tehokas levytankotunti, jonka tarkoituksena on lihaskestävyyden parantaminen. Jokainen kokoaa tankoihin kuntotasolleen sopivan määrän painoja 2-32 kilon väliltä. Kaikki lihasryhmät käydään läpi tunnin aikana. Tämä tunti on hyvä ja tehokas vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle!

Tehopump

Alkulämmittely 5 min. Tämän tunnin tavoitteena on kasvattaa lihasvoimaa sekä lihasta. Tunnin aikana käydään koko keho läpi. Tunnilla käytetään isoja painoja ja pienempiä toistomääriä. Liikkeet tehdään omassa tahdissa. Tunnilla käytetään levypainotankoja ja isoja käsipainoja.

Äijätreeni

Miesten oma kiertoharjoittelutunti. Pace on ohjattu kiertoharjoittelutunti hydraulisen vastuksen laitteilla. Tässä harjoittelumuodossa yhdistyvät sekä aerobinen että lihaskuntoharjoittelu. Jokaisessa laitteessa/suorituspaikassa harjoitellaan noin 30-45 sek., jonka jälkeen kaikki vaihtavat samanaikaisesti seuraavaan laitteeseen/ suorituspaikkaan. Tämä on hyvä vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle tai perinteiselle circuit-trainingille. Kokonaisvaltainen ja tehokas treenimuoto, joka sopii kaikille. Tämä on ryhmäliikuntaa, jossa itse määräät harjoittelutahdin.

Äijätunti

Tehokas ja sporttinen miesten oma tunti. Hiki pintaan helposti askeltaen, hyppien ja juosten. Lihaskunto-osuudessa käytetään käsipainoja ja voimatankoja tehostamaan lihastyötä. Tunti päättyy venyttelyyn.

Intervallibody

Bodytunti, jolla vuorotellen kohotetaan sykettä ja tehdään lihaskuntoliikkeitä. Lihaskuntoliikkeissä käytetään käsipainoja, voimatankoja ja fitball-palloja. Tunnilla ei ole vaikeita askelsarjoja.

Kahvakuulatunti

Tunti on vauhdikas lihaskuntotunti jossa käytetään välineinä kahvakuulia 4 - 24 kg. Harjoittelu on kokonaisvaltaista ja tehokasta.Tunti alkaa lyhyellä 5-10 min lämmittelyllä ilman painoja. Tämän jälkeen siirrytään lihaskunto-osuuteen, jossa vahvistetaan lihaksia minuutin jaksoissa/ lihasryhmä. Liikkeet tehdään omassa tahdissa ja valitaan itselle sopiva harjoituspaino. Tunti päättyy venyttelyyn.

Kiertoharjoittelu sport

PaceSport on tarkoitettu kokeneimmille pace-harrastajille. Kiertoharjoittelu etenee siten, että alkulämmittelyn jälkeen joka toinen harjoittelupaikka on pace-laite ja joka toinen liikutaan yhdessä ohjaajan johdolla sykettä nostaen. Välineinä tunnilla voi olla step-laudat tai erilaiset painot. Jokaisella paikalla harjoitellaan n. 50 sekuntia. Tunnilla tehdään 2x20 minuutin kierrosta. Tarkoitus on pitää syke koko tunnin ajan tehokkaasti ylhäällä.

Sisäpyöräily

Sport ja Teema -tunnit on tarkoitettu sisäpyöräilyä jo harrastaneille. Tunnin sisältönä voi olla intervalli, mäki tai cardiotunti. Teematunneilla tuntia vauhdittavat erilaiset musiikkityylit. Tällä tunnilla saa hastaa kehon liikkeelle! Tunnille mukaan juomapullo, hikipyyhe ja kovapohjaiset sisäjalkineet.

Karaokespinning on sisäpyöräilytunti, jonka aikana saa laulaa niin paljon kuin haluaa ja jaksaa. Musiikki soi taustalla ja laulujen sanat näkyvät seinällä. Tunnin sisältö vastaa muuten sport- ja teematunteja, laulaminen tuo vain lisähaastetta tuntiin.

Step&body

Tunti aloitetaan vauhdikkaasti step-laudoilla askeltaen helpoilla ja lyhyillä askelsarjoilla 20 min. Lihaskuntoa vahvistetaan puntteja apuna käyttäen. Tunti päättyy lyhyeen palautteluun.

Step

Tunti alkaa lyhyellä lämmittelyllä. Tunnilla askelletaan step-laudalle vauhdikkaasti, rakaentaen haastavaa pitkää koreografiaa. Tunti on aeroobinen, eikä sisällä lihaskunto-osuutta. Tunti päättyy lyhyeen palautteluun. Sopii step-askelluksen perusteet omaaville.

Tehotreeni

Kokonaisvaltainen haastava treeni koko keholle. Tunnilla kehitetään voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja kehonhallintaa. Tunnilla käytetään oman kehon lisäksi kahvakuulia, painoja ja step-lautoja. Tunti alkaa 10 min. lämmittelyllä, joka sisältää hyppyjä ja juoksua. Harjoitusosuus rakentuu kuntopiiristä tai patteriharjoituksesta. Tunti päättyy lyhyeen palautteluun. Tämä tunti haastaa kehosi ja vie sinut pois omalta mukavuusalueelta. Kehittävä treeni, joka sopii edistyneille liikkujille (miehille ja naisille).