FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista sähköpostiisi.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä

Lajista on lisää kuvia FB-sivulla.

Katso yllä olevasta bannerista panoramanäkymä kuntosalille.


Linkkejä

JM-Syke kotisivut
Kuntosali

Taustaa

Yksilöohjaus - englanniksi personal training - rakennetaan aina tukemaan asiakkaan omia tavoitteita. Alkutesteillä selvitetään kuntotaso, jonka perusteella harjoitussuunnitelma rakentuu.

Yleisimpiä tavoitteita painon pudotuksen lisäksi ovat kiinteytys sekä lihasmassan lisääminen tai vaikkapa yleisen hyvinvoinnin parantaminen.

Myös ruokavalio näyttelee suurta osaa, jotta halutut tulokset saavutetaan. Yksilöohjauksen avulla saat asiantuntevan ja mukavan ohjauksen parempiin tuloksiin, olit sitten liikuntaa vasta aloitteleva tai aktiiviliikkuja.

JM-Sykkeen ohjaamana yksilöharjoittelu voidaan toteuttaa kotona, työpaikalla, urheilukentällä, pururadalla, kuntosalilla - missä ikinä koet viihtyväsi parhaiten.


Lähde: JM-Syke

Tapanilan Urheilukeskus tarjoaa myös personal training -ohjaukseen loistavat olosuhteet. Urheilukekeskuksen pt-ohjauksesta ja kuntotestauksista vastaa JM-Syke Oy.

Harrastajaprofiili/ Lea Tirkkonen

1. Nimi, ikä, laji
Lea Tirkkonen, 36, personal training -ohjattava.

2. Kuinka kauan olet käyttänyt pt-palveluja?
Aloitin oman pt:ni Suvin kanssa viime vuoden toukokuussa yksilövalmennuksen kuntosalilla ja syksyllä siirryin Suvin vetämään ryhmävalmennukseen.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Ohjatut treenit on kerran viikossa, omatoimisesti kuntosalilla siihen lisäksi 2 kertaa viikossa.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Harrastan työväenopistolla pilatesta ja zumbaa. Kävelylenkkejä vaihtelevasti.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Ehkä ne parhaat saavutukset ovat vasta tulossa, mutta ennenkaikkea hyvä fiilis ja energisyys joita säännöllinen liikunnan harrastaminen tuo.

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat/ käytät pt-palveluja?
Ei kisatavoitteita. Tärkein tavoite oman personal trainerin hankkimiseen oli voida paremmin, pudottaa painoa, kehittää lihaskuntoa ja haastaa itseäni. Kaikki em. ovat toteutuneet ja koskaanhan tässä ei voi olla valmis, aina löytyy uusia juttuja, joita haluaa tavoitella. Mitä enemmän kokeilee ja oppii, sitä enemmän innostuu!

7. Mikä pt- treeneissä on parasta?
Pt:n kanssa tulee treeneissä ylitettyä itsensä ja jaksaa enemmän kuin uskookaan. Yksilöllisyys on tietenkin kahdenkeskisten pt-treenien paras puoli, sillä ne on suunniteltu omista lähtökohdista, toiveista ja tavoitteista käsin. Ryhmävalmennuksessa puolestaan on mukana ryhmän tuki ja tsemppi. Lisäksi ravintoneuvot ovat tukeneet harjoittelua, palautumista ja jaksamista.

8. Millaiselle henkilölle pt sopii?
Personal training sopii ihan jokaiselle iästä ja aiemmasta liikuntahistoriasta riippumatta. Personal trainerin kanssa voi vaikka aloittaa ihan alusta ja tutustua uusiin lajeihin, syventää jo aiemmin opittua, mutta ennenkaikkea treenaaminen valmentajan kanssa on hauskaa!

9. Mitä lajisi/ pt vaatii harrastajalta?
Tahtoa ja halua liikkua, personal trainer neuvoo miten ;-)