FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista ja/ tai tarjouksen virkistyspäivän sisäpyöräilystä.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä

Tutustu sisäpyöräilytilaan panoramanäkymän avulla. 

Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Virtuaaliohjaajan MyRide-tunnit
Sisäänkäynnit
Wikipedia

Taustaa

Sisäpyöräily on siihen suunnitellulla kuntopyörällä harrastettava kuntoilulaji. Sisäpyöräilystä käytetään usein nimitystä Spinning®, joka on Mad Dogg Athletics Inc:n rekisteröimä tavaramerkki.

Sisäpyöräilyyn käytettävä pyörä muistuttaa tavallista kuntopyörää. Pyörässä on ainoastaan yksi pyörä, vauhtipyörä, jonka vastusta muuttamalla saadaan aikaan haluttu polkunopeus ja vastus vauhtipyörän pyörimiseen.

Vastusta lisäämällä tai vähentämällä sekä polkimien pyöritysnopeutta vaihtelemalla kontrolloidaan harjoitteen rasittavuutta. 

Lihasrasitus kohdistuu hengitys- ja verenkiertoelimien lisäksi pääsääntöisesti alavartalon lihaksiin, mutta tunneilla saatetaan tehdä myös ylävartaloon kohdistuvia lihaskuntoliikkeitä.

Lähde: Wikipedia

Tapanilan Urheilukeskuksen sisäpyöräilytila on Erätalossa kirjaston yläpuolella (sisäänkäynti ovi A1). Urheiluseura Tapanilan Erän ohjattujen sisäpyöräilytuntien lisäksi voit valita myös virtuaaliohjaajan MyRide-non-stop -tunteja.

Urheiluseura Tapanilan Erän ohjatut tunnit

Tarjolla on urheiluseura Tapanlan Erän ohjaajan vetämiä kertamaksu- ja kausiluonteisia kursseja. Lisätietoa, hinnat ja aikataulut saat numerosta 029 193 4200 tai urheiluseuran nettisivuilta.

Omaehtoiset, virtuaaliohjaajan vetämät tunnit

Ohjattujen tuntien lisäksi  voit ostaa 30 päivän sisäpyöräilykortin virtuaaliohjaajan vetämiin, eri teemoja sisältäviin MyRide non-stop –tunteihin. Osallistu vaikka kaikkiin! 

MyRide-non-stop –kortit voit lunastaa urheilukeskuksen kuntosalilta ja asiakaspalvelupisteistä. Lisätietoa (09) 3507 077 tai klikkaamalla tähän.

Harrastajaprofiili/ Jaanika Ilves

1. Nimi, ikä, laji
Jaanika Ilves, 22, MyRide - sisäpyöräily.

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Olen harrastanut lajia kuusi kuukautta.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Käyn treeneissä kaksi kerta viikossa aamuisin.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Käyn myös urheilukeskuksen kuntosalilla.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Saavutukseni on ehkä se, että jaksan herätä joka aamu aikaisin treeneihin.

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat?
Ei ole mitään erityistä tavoitetta vain se, että itsellään olisi hyvä olo.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Parasta on ehkä se, että joka treeni on aina yhtä rankka, riippumatta siitä että olen harrastanut sitä jo kuusi kuukautta. Tykkään myös siitä, että sitä pystyy harrastamaan heti aamu seitsemältä ennen töitä.

8. Millaiselle henkilölle harrastamasi laji sopii?
Kaikille, ketkä on kiinnostunut pyöräilystä ja fyysisen kunnon ylläpitämisestä.

9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta?
Pyöräilyn voi aloittaa ihan perustreenivaatteilla ja jalkineilla. Mukaan kannattaa ottaa ainakin pyyhe hien pyyhintä varten ja iso pullo vettä. Ensikertalaiseen kannattaisi tutustua pyörän säätöohjeisiin ennakkoon, sillä virtuaali- ohjauksissa sitä ei opeteta.